XPR Public Relations

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Cíle předmětu
Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
Výstupy z učení
Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
Osnova
  • 1.Úvod do PR, podmínky kurzu
  • 2.Nástroje PR, PR a marketing
  • 3.Analýza publika a využití výzkumů pro PR
  • 4.PR jako součást strategické komunikace
  • 5.Plánování PR aktivit
  • 6.Media relations, tisková konference a tisková zpráva
  • 7.Přímá komunikace
  • 8.Krizová komunikace
  • 9.Budování reputace
  • 10.Media trénink
  • 11.Měření PR, společenská odpovědnost
  • 12.Prezentace seminárních projektů
Literatura
    povinná literatura
  • Caywood, Clarke L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications. 2. ed. New York: McGraw-Hill, 2012.
  • Lloyd, John. Journalism and PR: New Media and Public Relations in the Digital Age. London: I.B. Tauris, 2015.
  • Novotná, Eliška. Management Public Relations. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2011.
  • Hejlová, Denisa. Public Relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
    doporučená literatura
  • Pr.ciny [online]. Praha, 2021 [cit. 2021-03-31]. Dostupné z: pr.ciny.com
Metody hodnocení
Účast na seminářích - min. 80% Plnění průběžných úkolů, seminární projekt aktivní práce na hodinách
Informace učitele
Tomáš Jelínek je vzděláním technik a ekonom, který je nejen prorektorem MVŠO, kde se věnuje inovacím, ale dvacet let působí mj. jako konzultant firem v oblasti PR. Pracoval např. v Kanceláři prezidenta Václava Havla, byl výkonným ředitelem agentury Donath-Burson-Marsteler (později Donath-Business-Media). Jím vedený kurz bude založen na sdílení zkušeností z praxe.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 9 A VÍCE STUDENTŮ.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.