MVŠO:P2IIE Innovation and Innovation Ecos - Course Information
P2IIE Innovation and Innovation Ecosystems
Moravian Business College Olomoucwinter 2025
- Extent and Intensity
- 2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person. - Guaranteed by
- doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics, Management and Innovation (programme MVŠO, 1116)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými teoretickými východisky v oblasti řízení inovací a inovací v podnikání. Prohloubit znalosti v oblasti metod řízení inovací a nástrojů pro měření inovační výkonnosti podniku včetně Best Practice inovační činnosti. Specifikovat vliv inovací na podnikatelské modely a využití technologií spojených s průmyslem 4.0 včetně dopadů na podnikání. Důraz je kladen na teoretické inovační koncepty a jejich využití v konkrétních podmínkách malé a velké firmy.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Přístupy k inovacím v teorii a praxi. Předpoklady úspěšné inovace. Inovační kultura.
- 2. Otevřené a uzavřené inovační modely.
- 3. Koncepty založené na měření inovační výkonnosti.
- 4. Koncept založený na vymezení inovačního potenciálu včetně způsobu měření.
- 5. Přístupy k řízení inovací. Vybrané metody řízení inovací a inovačního procesu.
- 6. Statistiky o výzkumu, vývoji a inovačních aktivitách ČR a ve světě.
- 7. Inovační strategie a inovační politika v ČR.
- 8. Inovace a regionální inovační systémy. Regionální inovační agentury.
- 9. Typologie regionálních inovačních systémů. Metodika hodnocení indikátorů RIS krajů v ČR.
- 10.Charakteristika inovačního ekosystému v ČR a ve vybraných zemích.
- 11.Budování inovačního ekosystému firmou.
- 12.Architektura inovační spolupráce. Inovační supermarket. Inovační komunita. Elitní kruh. Konsorcium.
- Literature
- required literature
- COLLINS, J. a M. T. HANSEN, 2021. Firmy, které se rozhodly být skvělé. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3026-9.
- KRŠÁK, B., L. ŠTRBA a S. SCABA, 2021. Inovačný manažment. Ostrava: VŠB-TU Ostrava. ISBN 978-80-248-4586-9.
- PETERKOVÁ, J., 2018. Využití konceptů inovací v průmyslovém podniku. Ostrava: VŠB-TUO. ISBN 978-80-248-4072-7.
- TIDD, J. and J. BESSANT, 2018. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. Chichester: Wily, ISBN 978-1-119-37945-4.
- recommended literature
- Jonathan C. Ho., 2021. Disruptive innovation from the perspective of innovation diffusion theory, Technology Analysis & Strategic Management, doi: 10.1080/09537325.2021.1901873.
- Kuratko, D., M. Goldsby and J. Hornsby, 2018. Corporate Innovation: Disruptive Thinking in Organizations. ISBN 9780429489143; Doi:10.4324/9780429489143.
- VEBER, J. a kol., 2016 Management inovací. Praha: Management Press. ISBN 978-80-726-1423-3.
- ŽÍTEK, V. and V. KLÍMOVÁ, 2016. Aplikace konceptů regionálních inovačních systémů a implikace pro inovační politiku. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8415-5.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: řešení případových studií, zpracování projektu, zápočtový test.
Zkouška: písemný test a ústní zkouška. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P2IIE