MVŠO:P1SRF Corporate Strategic Management - Course Information
P1SRF Corporate Strategic Management
Moravian Business College Olomoucwinter 2025
- Extent and Intensity
- 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Taught in person. - Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management (programme MVŠO, 1100)
- Entrepreneurship and Innovation (programme MVŠO, 1140)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Stručná anotace předmětu: Vysvětluje pojem strategie a strategického řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní firmy. Formulují se specifické rysy strategických procesů, principy strategického myšlení a obsah strategie firmy. Důraz je rovněž kladen na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do studia. (Pojem strategie a strategického řízení firmy).
- 2. Specifické rysy strategických procesů. (Srovnání s ostatními úrovněmi řízení, principy strategického myšlení).
- 3. Formulace strategie. (Pojem a obsah strategie, základní úkoly strategie, strategické cíle).
- 4. Obsah a struktura strategie. (Analytická a rozhodovací část, segmentace, výchozí a cílový stav, propojení výchozího a cílového stavu).
- 5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Charakteristika vnějšího okolí, základní tendence).
- 6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Analytické metody).
- 7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy. (Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody).
- 8. Návrh strategie. (Možné alternativy strategického rozvoje, varianty strategie).
- 9. Výběr optimální strategie. (Vhodnost, přijatelnost, uskutečnitelnost strategie).
- 10.Implementace strategie. (Schválení strategie, zavedení systému strategického řízení, systematická aktualizace obsahu strategie).
- 11.Inovační management. (Zdroje inovací, inovační cyklus).
- 12.Závěr. (Shrnutí).
- Literature
- required literature
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O., 2006. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-453-8.
- NAVRÁTILOVÁ, D. and J. ŠKRABAL, 2018, 2024. Strategické řízení firmy. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
- SOUČEK, Z., 2010. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-7431-007-2.
- SOUČEK, Z., 2015. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. Praha: C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-572-5.
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D., 2012. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-7455-041-6.
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., 2011. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-87-8.
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., 2011. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-97-7.
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M., 2010. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-18-2.
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M., 2010. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-19-9.
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M., 2010. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-20-5
- recommended literature
- CHARVÁT, J., 2006. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1389-6.
- SOUČEK, Z., 2008. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-86946-73-3.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení případových studií, vypracování projektu a jeho závěrečná prezentace.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P1SRF