XABM Brand Management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2024

Předmět se v období zima 2024 nevypisuje.

Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Peter Šedík, Ph.D. (přednášející)
Ing. Peter Šedík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. The aim of the course is to teach students to work with an important phenomenon of modern marketing thinking, which is the brand. After finishing the course, the students will be able to: assess the concept of a brand, develop brand strategy, identify the brand, determine its value and market position, the role of trademark in marketing activities that affect the behaviour of consumers, plan and implement marketing programs for the development of the brand, as well as apply the theories and models which are used to make decisions about the brand in complex marketing conditions of the company. Within the tutorial, the students will be practically involved in the process of brand assessment and development through different marketing strategies.
Osnova
Obsah předmětu:
1. Značka a management značky
2. Druhy značek, prvky značky a trademark
3. Identita a osobnost značky
4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
5. Zákaznická loajalita ke značce
6. Koncept hodnoty značky
7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
8. Postupné kroky pro budování silné značky
9. Strategický management značky
10. Branding v marketingových programech podniku
11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
12. Budování a udržení hodnoty značky
1. Brand and brand management
2. Types of brands, trademark and brand elements
3. The identity and personality of the brand
4. Brand perception and the relationship of the customer to the brand
5. Customer loyalty to the brand
6. The concept of the value of the brand
7. The value of the brand from the consumer's perspective
8. Sequential steps for building a strong brand
9. Strategic management of the brand
10. Branding in marketing programs of the company
11. Brand research, measurement of the value of the brand, the consumer's opinion
12. Building and maintaining the value of the brand
Teaching is methodically focused on information-receptive methods (description, explanation, storytelling, lecture, interpretation, conversation, discussion). In addition, the practical aspect of actual examples and experience is brought to the classes through participatory methods and action research.
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. and K.L. KELLER. Marketing Management. 15th. ed. Harlow: Pearson, 2016. ISBN 978-93-325-5718-5. info
  • KELLER, K.L. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 4th ed. Global ed. Harlow [etc.]: Pearson, 2013. ISBN 978-02-737-7941-4. info
  • KAPFERER, J.-N. The New Strategic Brand Management Advanced Insights and Strategic Thinking. 5th ed. London: Kogan Page Publishers, 2012. ISBN 978-07-494-6515-5. info
    doporučená literatura
  • DINNIE, K. Nation Branding Concepts, Issues, Practice. 2nd ed. London: Routledge, 2016. ISBN 978-11-387-7583-1. info
  • ASHWORTH, G., G. WARNABY and M. KAVARATZIS. Rethinking Place Branding: Comprehensive Brand Development for Cities ans Regions. 2015th. ed. New York: Springer, 2015. ISBN 978-33-191-2424-7. info
  • CHOVANCOVÁ, M., E.S. ASAMOAH and W.M.C.B. WANNINAYAKE. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. 1st ed. Žilina: GEORG, 2011. ISBN 978-80-894-0158-1. info
  • DE CHERNATONY, L. From Brand Vision to Brand Evaluation. 3rd. ed. Abingdon: Taylor & Francis, 2010. ISBN 978-18-561-7773-3. info
Metody hodnocení
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: písemná zkouška.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021.