YMV Marketing Research

Moravian Business College Olomouc
winter 2023
Extent and Intensity
12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Fri 12:00–15:00 B2.230, except Fri 29. 9., except Fri 6. 10., except Fri 20. 10., except Fri 3. 11., except Fri 10. 11., except Fri 24. 11., except Fri 1. 12., except Fri 8. 12., except Fri 15. 12. ; and Fri 27. 10. 8:00–11:00 B2.230
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 3/48, only registered: 0/48
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
    2. Informační systém a znalostní management
    3. Proces marketingového výzkumu
    4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
    5. Definování problému a výzkumný proces
    6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
    7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
    8. Pozorování a experiment
    9. Měření a návrh dotazníku
    10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
    11. Editování, kódování, analýza dat
    12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
Literature
    required literature
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    recommended literature
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: vypracování projektu marketingového výzkumu v rozsahu cca 10 stran.
Zkouška: písemná zkouška.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms winter 2020, summer 2021, winter 2021, summer 2022, Winter 2022, summer 2023, summer 2024, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2023/YMV