XMAR Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2022
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (cvičící)
Garance
RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
St 9:40–11:10 B2.233 - Zéta
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
XMAR/01: Út 8:00–9:30 B2.230, R. Pavlíčková
XMAR/02: St 11:45–13:15 B2.230, R. Pavlíčková
XMAR/03: Út 11:50–13:20 B2.336, R. Pavlíčková
XMAR/04: Čt 9:40–11:10 B2.334, R. Pavlíčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingu (význam a vývoj).
    2. Globální marketing 21. století (aktuální trendy).
    3. Online marketing.
    4. Trh a marketingové prostředí.
    5. Marketingový informační systém a CRM.
    6. Marketingový výzkum.
    7. Marketingový mix + řízení produktu.
    8. Řízení ceny.
    9. Řízení distribuce.
    10. Řízení integrované marketingové komunikace.
    11. Marketing služeb.
    12. Etické aspekty marketingu.
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL ROMAN A MARTINA SASÍNKOVÁ. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
  • TOMAN, M. Intuitivní marketing. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-399-1. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
    doporučená literatura
  • DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
  • DIBB, S., L. SIMKIN, W. M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Andover: Cengage Learning, 2016. info
Výukové metody
Přednášení
Metody hodnocení
Zápočet: řešení a obhajoba případové studie, prezentace aktualit z oblasti marketingu, aktivní účast na cvičeních
Zkouška: semestrální projekt a kombinovaná zkouška

Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0516cc2c749c4390b1490717fe451b95%40thread.tacv2/conversations?groupId=e65e4a52-d445-4c5c-b569-6618394354f1&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2023, zima 2024.