MVŠO:YMPKM Managerial psychology and cris - Course Information
YMPKM Managerial psychology and crisis communication
Moravian Business College Olomoucwinter 2021
- Extent and Intensity
- 8/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Omar Ameir, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
Ing. Michaela Perunová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Richard Šmilňák, MBA (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Martin Fink
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- except Fri 26. 11. ; and Fri 10. 12. 8:00–11:15 B2.230, 15:00–18:15 B2.230, 15:00–18:15 B2.230
- Prerequisites (in Czech)
- TYP_STUDIA(N)&&ROCNIK(1,2)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student získá znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci. Bude umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby. Bude schopen aplikovat znalosti naslouchání. Orientuje se v komunikaci a krizové komunikaci tak, že bude používat individuálně diferencovaný přístup. Dovede řešit problémové situace, eliminovat nevhodné projevy chování u sebe i u spolupracovníků.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Základní pojmy manažerské psychologie. Osobnost.
- 2. Self-management
- 3. Psychologické aspekty podnikání.
- 4. Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
- 5. Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
- 6. Interpersonální komunikace manažera.
- 7. Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
- 8. Riziko: aspekty jeho vnímání, řízení.
- 9. Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
- 10. Praktické postupy v krizové komunikaci.
- 11. Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
- 12. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
- Literature
- required literature
- HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. info
- DLOUHÝ, M. Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7. info
- CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 2012. ISBN 978-80-247-4234-2. info
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavkem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do seminářů a napsání zápočtové práce.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2021/YMPKM