YMCH Microeconomics and Behaviour

Moravian Business College Olomouc
winter 2020
Extent and Intensity
8/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Eva Jílková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Eva Jílková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Prerequisites (in Czech)
Znalosti mikroekonomie přednášené v rámci výuky v 1. semestru 1. ročníku.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je v návaznosti na výuku mikroekonomie dále rozvíjet schopnost studentů ekonomicky myslet, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a s jejich využitím analyzovat aktuální problémy hospodářské praxe v rovině malého a středního podnikání.
Syllabus (in Czech)
Obsah předmětu:
1. Úvodní poznámky k metodám poznání. Pozitivní a normativní otázky v ekonomii.
2. Netržní a tržní koordinace ekonomických systémů.
3. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
4. Teorie spotřebitelské volby a reálné chování spotřebitele. Formování poptávky.
5. Rozhodování firmy a formování nabídky
6. Výroba, náklady a příjmy firmy
7. Teoretické modely nedokonalé konkurence a reálná struktura trhu (globální, národní a regionální pohled)
8. Oligopolní strategie a teorie her
9. Rozhodování firmy o rozšíření výroby a najmutí dodatečných výrobních faktorů
10. Reálná tržní poptávka a nabídka práce
11. Interakce trhů a alokační efektivnost a chování vlády.
12. Teorie tržního selhání a mikroekonomická politika státu
Literature
    required literature
  • JÍLKOVÁ, E. Mikroekonomie. Olomouc: MVŠO, 2018. info
  • FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0438-9. info
    recommended literature
  • Internetové zdroje: www.cnb.cz, www.czso.cz, www.mfcr.cz, www.mpo.cz, www.komora.cz. info
  • Odborná periodika (Hospodářské noviny, Ekonom apod.). info
  • THALER, R. H. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie / Richard H. Thaler; z anglického originálu Misbehaving. The making of behavioral economics přeložil Jan Kalandra. Praha: Argo: Dokořán, 2017. ISBN 978-80-7363-838-2. info
  • FIALOVÁ, H., FIALA, J. Ekonomické chování Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců. A plus, 2014. ISBN 9788087681008. info
  • FIALOVÁ, H., FIALA, J. Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl II. Hospodaření vlády. A plus, 2014. ISBN 9788087681039. info
  • SIRUČEK, P., NEČADOVÁ, M. Mikroekonomická teorie I (cvičebnice). Slaný: Melandrium, 2001. ISBN 80-86175-17-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2020/YMCH