XS20 Svět po roce 2020

Moravian Business College Olomouc
winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Richard Šmilňák, MBA (seminar tutor)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pomocí existujících konceptů a příkladů dobré praxe studentům nabídnout výběr z informací, na jejíchž základě mohou činit rozhodnutí o životě, vzdělání a kariéře. Poslední bod bude ověřen prostřednictvím vypracování podnikatelského záměru. Důraz je kladen na přístupy umožňující formování postoje k realitě přinášející zdravější přístup k (živo)bytí a pozitivní přístup ke světu. Po absolvování předmětu budou studenti schopni se lépe zorientovat ve světě bryskních změn. Dílčím cílem je zlepšení výsledků a průběhu studia, dále pak zlepšení a upevnění pozice pro vstup na trh práce a budoucí uplatnitelnosti.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Stárnutí populace, demografický přechod, délka života ve zdraví, implikace pro služby a veřejný sektor
    2. Organizace času, jak být dobrým posluchačem, osobnost studenta, význam vzdělání ve společnosti
    3. Globalizace, otevírání a uzavírání světa, význam provázanosti a mezinárodního obchodu
    4. Rétorika, prezentační dovednosti
    5. Trendy v digitalizaci, fluidní kultura, online trendy, gamifikace obsahu, dopady na práci a volný čas
    6. Behaviorální šťouchy v aplikacích a rozhraních zařízení
    7. Orientace v informacích, hledání primárních dat, statistická analýza - vzorek dat a velké celky
    8. Jak uspět v médiích, orientace v digitálním tisku, mediální gramotnost, digitální hygiena
    9. Trendy ve zdravotnictví, telehealth, emoční zdraví, očekávané změny pod tlakem demografických změn
    10. Specifika generace Z, digitální nomádství/rodáctví, střídání generací ve vůdčích postech, předcházení nemocem
    11. Kreativní, kritické, návrhářské myšlení
    12. Závěrečná diskuse, prezentace podnikatelských návrhů
Literature
    required literature
  • Harari, Y. N. Sapiens: A brief history of humankind. Random House. info
  • Lutz, W., Butz, W. P., & Samir, K. E. (Eds.). World population & human capital in the twenty-first century: An overview. Oxford University Press, 2017. info
  • Levitt, S. D., List, J. A., Neckermann, S., & Sadoff, S. The behavioralist goes to school: Leveraging behavioral economics to improve educational performance. American Economic Journal: Economic Policy,. 2016. info
  • Kahneman, D. Thinking, fast and slow. Macmillan, 2011. info
  • Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin. 2009. info
  • Gladwell, M. The tipping point: How little things can make a big difference. Little, Brown, 2006. info
  • Hayek, F. A. The use of knowledge in society. The American economic review. 1945. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms summer 2021.
  • Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2020/XS20