XMCH Microeconomics and Behaviour

Moravian Business College Olomouc
winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Eva Jílková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Eva Jílková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je v návaznosti na výuku mikroekonomie dále rozvíjet schopnost studentů ekonomicky myslet, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a s jejich využitím analyzovat aktuální problémy hospodářské praxe v rovině malého a středního podnikání.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úvodní poznámky k metodám poznání. Pozitivní a normativní otázky v ekonomii.
    2. Netržní a tržní koordinace ekonomických systémů.
    3. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
    4. Teorie spotřebitelské volby a reálné chování spotřebitele. Formování poptávky.
    5. Rozhodování firmy a formování nabídky
    6. Výroba, náklady a příjmy firmy
    7. Teoretické modely nedokonalé konkurence a reálná struktura trhu (globální, národní a regionální pohled)
    8. Oligopolní strategie a teorie her
    9. Rozhodování firmy o rozšíření výroby a najmutí dodatečných výrobních faktorů
    10. Reálná tržní poptávka a nabídka práce
    11. Interakce trhů a alokační efektivnost a chování vlády.
    12. Teorie tržního selhání a mikroekonomická politika státu
Literature
    required literature
  • JÍLKOVÁ, E. Mikroekonomie. Olomouc: MVŠO, 2018. info
  • FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0438-9. info
    recommended literature
  • Internetové zdroje: www.cnb.cz, www.czso.cz, www.mfcr.cz, www.mpo.cz, www.komora.cz. info
  • Odborná periodika (Hospodářské noviny, Ekonom apod.). info
  • THALER, R. H. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie / Richard H. Thaler; z anglického originálu Misbehaving. The making of behavioral economics přeložil Jan Kalandra. Praha: Argo: Dokořán, 2017. ISBN 978-80-7363-838-2. info
  • FIALOVÁ H. a FIALA J. Ekonomické chování Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců. A plus, 2014. ISBN 9788087681008. info
  • FIALOVÁ H. a FIALA J. Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl II. Hospodaření vlády. A plus, 2014. ISBN 9788087681039. info
  • SIRUČEK, P., NEČADOVÁ, M. Mikroekonomická teorie I (cvičebnice). Slaný: Melandrium, 2001. ISBN 80-86175-17-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2020/XMCH