XMAR Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2020
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (cvičící)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingu (význam a vývoj).
    2. Globální marketing 21. století (aktuální trendy).
    3. Online marketing.
    4. Trh a marketingové prostředí.
    5. Marketingový informační systém a CRM.
    6. Marketingový výzkum.
    7. Marketingový mix + řízení produktu.
    8. Řízení ceny.
    9. Řízení distribuce.
    10. Řízení integrované marketingové komunikace.
    11. Marketing služeb.
    12. Etické aspekty marketingu.
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL ROMAN A MARTINA SASÍNKOVÁ. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
  • TOMAN, M. Intuitivní marketing. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-399-1. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
    doporučená literatura
  • DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
  • DIBB, S., L. SIMKIN, W. M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Andover: Cengage Learning, 2016. info
Výukové metody
Přednášení
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0516cc2c749c4390b1490717fe451b95%40thread.tacv2/conversations?groupId=e65e4a52-d445-4c5c-b569-6618394354f1&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Zápočet: řešení a obhajoba případové studie, prezentace aktualit z oblasti marketingu, aktivní účast na cvičeních
Zkouška: semestrální projekt a kombinovaná zkouška

Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.