XESOD Ethics and Social Responsibility in Marketing

Moravian Business College Olomouc
winter 2020
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
???
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Etické principy současné společnosti aplikované na marketing
    2. Etický kodex podniku
    3. Etické aspekty reklamy
    4. Etické aspekty propagace podniku
    5. Společenská odpovědnost v marketingu - malé a střední podniky, velké podniky
    6. Společenská odpovědnost v marketingu - neziskové organizace a municipality
    7. Společensky odpovědná prezentace vůči konkurenci
    8. Společensky odpovědná prezentace vůči komunitě a regionu
    9. Korupční jednání a nástroje k jeho monitorování
    10. Korupční jednání a procesy k jeho odstranění
    11. Možnosti měření etického chování a společenské odpovědnosti v marketingu
    12. Možnosti vzdělávání v etickém chování a společenské odpovědnosti v marketingu
    Ve výuce je využita informačně-receptivní metoda, metoda problémového výkladu a týmová spolupráce.
Literature
    required literature
  • HOLÁTOVÁ, Darja a Vlasta DOLEŽALOVÁ, et. al. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
  • ČSN ISO 26000. Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrolog, 2011. info
  • HAVLÍČEK, Karel a Milan KAŠÍK. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 978-80-726-1120-8. info
    recommended literature
  • POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
  • KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
  • WERTHER, William B. a David CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 978-14-129-1372-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2020/XESOD