YESO_USVP Ethics and Social Responsibility

Moravian Business College Olomouc
winter 2018
Extent and Intensity
8/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými etickými principy v ČR a v Evropě. V návaznosti na etický rozměr společnosti vysvětlit vznik fenoménu společenská odpovědnost (dále jen CSR) a dobrovolnou podstatu CSR. Názorně ukázat rozdíly mezi CSR různých typů organizací či nadnárodních korporací.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Současné etické principy
    2. Hodnoty současné společnosti
    3. Kulturní vzorce současné společnosti
    4. Etické podnikání
    5. Etický výchozí rozměr CSR
    6. Dobrovolnost v CSR jako etický ukazatel
    7. Horizontální vymezení CSR
    8. Vertikální vymezení CSR
    9. Možnosti realizace CSR
    10. Rozdílnost velkých a malých podniků, neziskových organizací a municipalit při realizaci CSR
    11. Evropské normy CSR ve vztahu k různým typům organizací
    12. Hodnocení CSR
Literature
    required literature
  • HOLÁTOVÁ, D. a V. DOLEŽALOVÁ, a kol. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
  • KAŠPAROVÁ, K. a V. KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4480-3. info
  • Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a st, 2011. info
  • PAVLÍK, M., BELČÍK, M. a kol. Společenská odpovědnost organizace. CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5. info
  • IVANOVÁ, K. a I. OLECKÁ. Role etiky ve společenské odpovědnosti firem. In Podnikanie, Inovácie, Spoločnosť. Vysoká škola mezinárodného podnikania, Prešov, 2009. ISBN 978-80-893-7216-4. info
    recommended literature
  • WERTHER, W. B. a D. CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Los Angeles: Sage, 2011. ISBN 978-14-129-7453-0. info
  • KULDOVÁ, L. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
  • JENKINS, H., A. A. "Business Opportunity" Model of Corporate Social Responsibility for Small and Medium-sized Enterprises. Business Ethics: A European Review, 2009. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms winter 2017, winter 2019.
  • Enrolment Statistics (winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2018/YESO_USVP