XSS_UIM Social Networks

Moravian Business College Olomouc
winter 2018
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (lecturer)
Mgr. Šárka Štveráková (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je využívat internetu a sociálních sítí jako nástroje moderního in-line marketingu. Zaměřuje se na různé typy sociálních sítí, možnosti jejich propojení, tvorby ucelených marketingových kampaní. V neposlední řadě jsou probírána témata motion grafiky a motion videa jako moderního komunikačního nástroje na sociálních sítích.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Služby internetu
    2. Služby spojené se sociálními sítěmi, zabezpečení sociálních sítích.
    3. Internetové stránky (domény, webhosting, statické internetové stránky, redakční systémy)
    4. HTML, XHTML, CSS, PHP a redakční systémy
    5. Základní pojmy a terminologie sociálních sítí
    6. Práce s osobními a firemními profily na sociální síti FaceBook, Instagram, Google+, Google Adwords
    7. Profesní sociální sítě typu LinkedIn, ResearchGate atp.
    8. Sociální síť Twitter (hash tagy, označení, multimediální prvky, možnosti geo-lokačních analýz)
    9. Multimediální sociální sítě YouTube, Vimeo, Stream, Playtvak
    10. Základy tvorby motion grafiky a motion videa
    11. Práce s 3D objekty a kamerou v oblasti motion grafiky a motion videa
    12. Vytváření kampaní na sociálních sítích a nástroje pro jejich hromadné sdílení, bezpečnost na sociálních sítích
Literature
    required literature
  • GREENFIELD, S. Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0450-4. info
  • SEVERA, M. a L. KRŠKA. Černá ovce facebooku: --jak (ne)vydělávat na sociálních sítích. Jindřichův Hradec: Economicus, 2013. ISBN 978-80-905-2143-8. info
  • ŠESTÁKOVÁ, L. WordPress: vlastní web bez programování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3832-8. info
  • DOMES, M. Google Adwords: jednoduše. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3757-4. info
  • MILLER, M. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0. info
  • BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0. info
    recommended literature
  • SHIPLEY, M. The Quick-Start Guide To Marketing On Facebook: Growing Likes For Your Business On The World's Largest Social Media Platform. info
  • HOEFFLINGER, M. Becoming Facebook: The 10 Challenges That Defined the Company That's Disrupting the World. New York: AMACOM, 2017. ISBN 978-08-144-3796-4. info
  • DUCKETT, G. Facebook Programming: Questions and Answers. 2016. info
  • FERI, D. Tak jsme lajkovali: kterak přiložit prst na tep doby. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0550-1. info
  • JELÍNKOVÁ, D. Vydělávej blogem: konkrétní návod pro všechny blogery a blogerky, jak vydělávat tím, co jste dosud dělali zadarmo. Šumperk: Daniela Jelínková, 2016. ISBN 978-80-260-9639-9. info
  • HOFFMAN, R. a B. CASNOCHA. Váš osobní startup: připravte se na budoucnost, investujte do sebe, změňte svou kariéru. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0056-8. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2017, winter 2019.
  • Enrolment Statistics (winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2018/XSS_UIM