MVŠO:XESOD_USVP Ethics and CSR in Marketing - Course Information
XESOD_USVP Ethics and Social Responsibility in Marketing
Moravian Business College Olomoucwinter 2017
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jelena Kubicová (lecturer)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jelena Kubicová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- ???
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Etické principy současné společnosti aplikované na marketing
2. Etický kodex podniku
3. Etické aspekty reklamy
4. Etické aspekty propagace podniku
5. Společenská odpovědnost v marketingu - malé a střední podniky, velké podniky
6. Společenská odpovědnost v marketingu - neziskové organizace a municipality
7. Společensky odpovědná prezentace vůči konkurenci
8. Společensky odpovědná prezentace vůči komunitě a regionu
9. Korupční jednání a nástroje k jeho monitorování
10. Korupční jednání a procesy k jeho odstranění
11. Možnosti měření etického chování a společenské odpovědnosti v marketingu
12. Možnosti vzdělávání v etickém chování a společenské odpovědnosti v marketingu
Ve výuce je využita informačně-receptivní metoda, metoda problémového výkladu a týmová spolupráce.
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- HOLÁTOVÁ, Darja a Vlasta DOLEŽALOVÁ, et. al. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
- ČSN ISO 26000. Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrolog, 2011. info
- HAVLÍČEK, Karel a Milan KAŠÍK. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 978-80-726-1120-8. info
- recommended literature
- POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
- KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
- WERTHER, William B. a David CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 978-14-129-1372-0. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2017/XESOD_USVP