YUST_USVP Introduction to the Study

Moravian Business College Olomouc
winter 2015
Extent and Intensity
4/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Černoch (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Černoch
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na vysokoškolské studium, a to v oblasti: - práce s informačními zdroji, - identifikace informací a v rozklíčování jejich obsahu (působení médií), - kreativního přístupu, - interpretace ekonomických dat.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Formulace problému
    Student bude umět písemným projevem formulovat problém z ekonomicko-manažerské oblasti, a to na základě relevantních zdrojů. Zkoumaný jev bude postihovat aktuální či potřebnou nadčasovou problematiku.
    2) Práce s informačními zdroji
    Studenti budou umět:
    a. pracovat s textem (kvalitativní analýza textu - sémantika výrazů),
    - potvrdit či vyvrátit sdělování masových médií,
    b. pracovat s databázemi a knihovními systémy informačních zdrojů, včetně zpracování těchto zdrojů,
    c. citovat dle respektování autorského zákona (plagiát x parafráze),
    d. odkazovat na informační zdroje na základě ISO normy 690.
    3) Etika vědecké práce
    Student bude seznámen s etikou vědecké práce. Bude umět respektovat zásady týmové práce, publikační činnosti aj.
    4) Kreativní myšlení
    V přístupu studenta ke zkoumaným jevům bude podporováno kreativní myšlení.
Literature
    required literature
  • THAKORE, A. Superstudent: Jak se stát vynikajícím studentem. Praha: Ekopress, 2008. info
  • HUŠÁK, V. Jak napsat publikaci? Jak připravit prezentaci? Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. info
  • PAYNE, E., WHITTAKER, L. Klíč k úspěšnému studiu nejen na vysoké škole. Brno: VUT, 2007. info
  • BUZAN, T. Mentální mapování. Praha: Portál, 2007. info
  • AMEN, D. G. Nikdy není pozdě: Jak udělat z dobrého mozku ten nejlepší. Praha: IKAR, 2007. info
  • KUBÁTOVÁ H., ŠIMEK D. Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN 987-80-244-1589-5. info
  • VACKOVÁ, A. Zásady vypracování odborného textu v českém jazyce. Praha: Karolinum, 2007. info
  • MEŠKO D., KATUŠČÁK D., FINDRA J. a kol. Akademická příručka. Martin, Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7. info
  • FRYJAUFOVÁ, E. Jak uspět na vysoké škole. Brno: COmputer Press, 2006. info
  • ZANDL, D. Life management: Jak získat více času, energie a pořádku v životě. Praha: Grada Publishing, 2006. info
  • MAREŠ, J. Manuál pro tvůrce a uživatele studentského posuzování výuky. Praha, Karolinum, 2006. info
  • ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text v sociálních vědách. Praha, 2005. info
  • CHALUPA, B. Tvořivé myšlení: Tvořivost jako dobrodružství poznání. Brno: Barister a Principal, 2005. info
  • POKORNÝ J. Úspěšnost zaručena: Jak efektivně zpracovat a obhájit diplomovou práci. Brno: CERM, 2004. info
  • PRINKE, V. Mozek jako nástroj: Jak pracuje a jak ho trénovat. Olomouc: Rubico, Olomouc, 2003. info
  • ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F. a SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. info
  • GRUBER, D. Šetřme časem! Rychločtení a umění koncentrace. Praha: Management Press, 1998. info
  • WATTS, N. Umění psát. Praha: Grada Publishing, 1998. info
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2015/YUST_USVP