MVŠO:YMPJ_USVP Employee Motivation and Work I - Course Information
YMPJ_USVP Employee Motivation and Work Incentives
Moravian Business College Olomoucwinter 2015
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. František Bělohlávek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. František Bělohlávek, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen studentům kombinované formy studia, u kterých se předpokládá, že mají své osobní zkušenosti z pracovního prostředí a výuka jim pomůže pochopit mnohé situace vznikající v praxi i důsledky, se kterými se setkávají v motivaci pracovníků na pracovišti. Účastníci si doplní své znalosti o motivačních teoriích, o účelu motivování pracovníků v organizacích, o možných nástrojích motivace pracovníků a o funkčních systémech hodnocení.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Company Information Systems (programme MVŠO, 1091)
- Course objectives (in Czech)
- Účastníci budou umět vysvětlit hlavní teorie motivace a motivování a popsat jejich způsob promítnutí do řízení organizací. Své poznatky budou umět aplikovat v simulovaných situacích z prostředí personálního řízení v organizacích a tím získají dovednosti k praktickému motivování zaměstnanců.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova předmětu:
1. blok:
1. Teorie X a Y (McGregor)
2. Teorie Z (Ouchi)
3. Hierarchie potřeb (Maslow), uspokojování potřeb organizací
4. Teorie čtyř drajvů (Nohria)
2. blok:
5. Účel motivování, motivační nástroje, bariéry motivování
6. Nehmotná motivace - chválení, kritizování, motivující úkol
7. Pracovní spokojenost, zpracování a vyhodnocení výzkumu spokojenosti
8. Nástroje finanční motivace, Hmotná motivace nefinanční (benefity)
9. Systémy hodnocení, vedení hodnotících pohovorů
10. Zápočet
Výuka probíhá ve dvou blocích a je vedena aktivačními metodami.
Výuka je vedena autorem odborných publikací k tématu motivace (viz literatura ke studiu).
- Osnova předmětu:
- Literature
- required literature
- BĚLOHLÁVEK, F. 20 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-4323-3. info
- BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést a motivovat lidi. 5. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2235-8. info
- recommended literature
- BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2313-6. info
- PLAMÍNEK, J. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7. info
- BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno: Computer Press, 2006. info
- PROVAZNÍK, V. Motivace pracovního jednání. 2. přeprac. vydání. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0703-X. info
- ŠULEŘ, O. Zvládáte své manažerské role?: jak rozhodovat, předávat informace, organizovat a motivovat své podřízené: testy. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-702-7. info
- ARMSTRONG, M. Personální management. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-614-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2015/YMPJ_USVP