YSOCK_USPV Social Communication

Moravian Business College Olomouc
winter 2013
Extent and Intensity
12/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pojmenovat hlavní dovednosti a jejich pravidla v interpersonální komunikaci v osobní formě jednání s druhými osobami. Získané znalosti aplikovat do nácviků používání komunikačních dovedností ve vstřícné podobě vůči druhé osobě. Cílem je také rozbor komunikačních situací, umět specifikovat nefunkční postupy ve vlastní komunikaci, prostřednictvím rozborů získat sebenáhled na úroveň vlastních používaných komunikačních dovedností a návod na jejich rozvoj.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova předmětu:
    1. Pravidla přenosu informace mezi účastníky komunikačního procesu.
    Komunikační typy lidí.
    Komunikační rámec jednotlivce.
    Pravidla vstřícné komunikace.
    2. Hlavní nástroje komunikace - verbální, nonverbální, paralingvistické.
    Osobní styl komunikace. Způsob poznávání osobního stylu - Johariho okno.
    3. Umění naslouchat.
    Umění klást otázky.
    4. Principy asertivního jednání.
    Techniky uplatnění vlastního názoru - sebeuplatnění.
    5. Pravidla prezentování před skupinou.
    Nácvik prezentačních dovedností.
    6. Prezentace na zadané téma s videozáznamem a zpětnou vazbou.
    Pravidla podávání zpětné vazby.
Literature
    required literature
  • VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1. info
  • FLUME, P. Rétorika v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2216-0. info
  • POKORNÁ, D. Sociální komunikace 1: základy komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola, 2007. info
  • POKORNÁ, D. Sociální komunikace 2: základní komunikační dovednosti. Olomouc: Moravská vysoká škola, 2007. info
  • KANITZ, von A. Umění úspěšné komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1222-9. info
  • LOTKO, E. Kapitoly ze současné rétoriky. 2. roz. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0796-5. info
  • NOLLKE, M. Umění slovní sebeobrany. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0919-8. info
  • McLAGANOVÁ, P., KREMBS, P. Komunikace na úrovni. 1. vyd. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-75-1. info
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační dovednosti manažera. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-223-9. info
    recommended literature
  • SCHARLAU, CH. Trenink úspěšné komunikace: jak uspět v každém rozhovoru v práci i osobním životě. 1.vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3301-2. info
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2313-6. info
  • HARTLEY, M. Řeč těla v praxi. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-844-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2013, winter 2014.
  • Enrolment Statistics (winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2013/YSOCK_USPV