MVŠO:YSOO1_USPV Corporate Social Responsibilit - Course Information
YSOO1_USPV Corporate Social Responsibility 1
Moravian Business College Olomoucwinter 2012
- Extent and Intensity
- 4/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
Bc. David Hodinář (lecturer)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Martin Zielina (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management and Economics of Public Service (programme MVŠO, 1091)
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091)
- Company Information Systems (programme MVŠO, 1091)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studenty s podobou současného aktuálního konceptu Společenské odpovědnosti organizací. Nasměrovat studenty k hodnotám, které by měli uplatňovat v budoucnu jako budoucí zaměstnanci, zaměstnavatelé, podnikatelé i občané. Rozšířit studentům technokratický pohled na management a ekonomiku o morální hodnoty a etiku v podnikání.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova přednášek:
1. Koncept společenské odpovědnosti firem (CSR).
2. Mikroúroveň společenské odpovědnosti - osobní odpovědnost.
3. Mezoúroveň společenské odpovědnosti - odpovědnost firem.
4. Makroúroveň společenské odpovědnosti - úroveň EU, celosvětové pojetí.
5. Podnikatelská etika.
6. Standardy konceptu CSR.
7. Normy měření CSR.
8. Ekonomický pilíř CSR.
9. Ekologický pilíř CSR.
10. Sociální pilíř CSR.
11. Navazující iniciativy na koncept CSR (Trvale udržitelný rozvoj, Charita, dárcovství, "corporate citizenship"?).
12. Podmínky zápočtu.
Osnova cvičení:
1. Osobní projevy společenské odpovědnosti.
2. Příklady dobré praxe - sociální pilíř CSR.
3. Příklady dobré praxe - ekonomický pilíř CSR.
4. Příklady dobré praxe - ekologický pilíř CSR.
5. Projekty CSR - analýzy realizovaných projektů.
6. Sestavení vlastního projektu CSR.
- Osnova přednášek:
- Literature
- required literature
- CSR fórum: Časopis o společenské odpovědnosti firem. Fórum dárců. 2010. info
- STEINEROVÁ, M. Koncept CSR v praxi. Průvodce odpovědným podnikáním [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2008. info
- PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8. info
- PUTNOVÁ, A.; SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3. info
- Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-6111-X. info
- TRNKOVÁ J. Společenská odpovědnost firem: kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumů v ČR [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2004. info
- recommended literature
- Corporate Social Responsibility. Harvard Business School [online]. info
- CRANE, A. a kol. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-957394-3. info
- DYTRT Z. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-45-1. info
- Business Leaders Forum. Společenská odpovědnost firem [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2006. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2012/YSOO1_USPV