MVŠO:XSDIP Seminář k diplomové práci - Course Information
	XSDIP Seminář k diplomové práci
Moravian Business College Olomoucsummer 2024
- Extent and Intensity
 - 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
 - Teacher(s)
 - Mgr. Dagmar Halová (seminar tutor)
Mgr. Markéta Vitoslavská (seminar tutor) - Guaranteed by
 - Mgr. Pavla Ludvíková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
 - each even Monday 8:00–9:30 B2.336
 - Course Enrolment Limitations
 - The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/24, only registered: 0/24 - Course objectives (in Czech)
 - Cílem předmětu je vzdělání studentů v oblasti požadavků a zásad závěrečných prací dle obecně platné normy i norem požadovaných MVŠO. Obsah diplomového semináře je zaměřen jednak na rešeršní strategie se zaměřením na vědecké databáze a cizojazyčnou literaturu, jednak na metodologickou problematiku, a to s přihlédnutím na odlišnosti marketingového výzkumu. Absolvování předmětu je nezbytným předpokladem pro úspěšné vypracování a dokončení diplomové práce, jejíž obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky.
 - Syllabus (in Czech)
 - 1. Harmonogram prací. Etické a právní aspekty kvalifikačních prací. Volba tématu, smysl, cíl práce. Návaznost tématu diplomové práce na bakalářskou práci. Práce s literaturou a zdroji (Google Scholar, vědecké databáze EBSCO, Web of Science, Web of Knowledge, ProQuest, E-Journals, WorldCat).
 - 2. Metody vědeckého výzkumu (metody přístupu – kvalitativní/ kvantitativní výzkum, smíšený design).
 - 3. Metody sběru dat (dotazníkové šetření, strukturovaný rozhovor, analýza obsahu). Pilotní šetření a předvýzkum. Definice základního a výběrového souboru, výběr vzorku do výzkumu.
 - 4. Metody marketingového výzkumu (techniky marketingového výzkumu, analýza marketingového prostředí, oblast aplikace marketingového výzkumu).
 - 5. Metody analýzy a zpracování dat (statistické metody používané při analýzách dat).
 - 6. Metody interpretace a prezentace dat.
 
- Literature
 - required literature
 - LUDVÍKOVÁ P. a I. KOVAČIČINOVÁ. Kvalifikační práce na MVŠO. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
 - HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. info
 - HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2. info
 - SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
 - CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
 
- recommended literature
 - TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9.
 - WILSON, Alan. Marketing Research. Oxford: Macmillan Education UK, 2018. 385 s. ISBN 9781352001112.
 - OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. 184 s. ISBN 978-80-2464-200-0.
 - DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
 
- Assessment methods (in Czech)
 - Zápočet: Prezentace teoretických východisek práce a použité metodologie
 - Language of instruction
 - Czech
 - Further Comments
 - Study Materials
The course is taught annually. 
- Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/XSDIP