XMV Marketing Research

Moravian Business College Olomouc
summer 2024
Extent and Intensity
0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (seminar tutor)
Ing. Diana Hološková (assistant)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Tue 9:45–11:30 B2.233 - Zéta
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA(B)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 50 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 47/50, only registered: 0/50
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
    2. Informační systém a znalostní management
    3. Proces marketingového výzkumu
    4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
    5. Definování problému a výzkumný proces
    6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
    7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
    8. Pozorování a experiment
    9. Měření a návrh dotazníku
    10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
    11. Editování, kódování, analýza dat
    12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
Literature
    required literature
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    recommended literature
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: praktická písemná zkouška.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Teacher's information
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7562a442311040098b880aa39e246882%40thread.tacv2/conversations?groupId=cc1acf81-a3f1-40ab-a563-5b183c5d1077&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
The course is also listed under the following terms winter 2020, summer 2021, winter 2021, summer 2022, Winter 2022, summer 2023, winter 2023, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/XMV