MVŠO:YMK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
YMK Marketingová komunikace
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2023
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
- Garance
- RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Pá 8:00–11:00 B2.335, kromě Pá 17. 2., kromě Pá 24. 2., kromě Pá 3. 3., kromě Pá 10. 3., kromě Pá 17. 3., kromě Pá 24. 3., kromě Pá 31. 3., kromě Pá 21. 4., kromě Pá 5. 5.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingové komunikace - 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
- 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
- 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
- 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
- 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
- 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
- 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
- 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
- 10. Mezinárodní marketingová komunikace
- 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
- 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- Výukové metody
- V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
- Metody hodnocení
- Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu.
Zkouška: písemná a ústní zkouška. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2023/YMK