XSDIP Seminář k diplomové práci

Moravian Business College Olomouc
summer 2023
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
Mgr. Martin Poledna (assistant)
Ing. Adéla Talandová (assistant)
Guaranteed by
Mgr. Pavla Ludvíková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Fri 8:30–10:00 B2.231, except Fri 17. 2., except Fri 3. 3., except Fri 10. 3., except Fri 17. 3., except Fri 24. 3., except Fri 31. 3., except Fri 14. 4., except Fri 21. 4., except Fri 28. 4., except Fri 5. 5., except Fri 12. 5.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je vzdělání studentů v oblasti požadavků a zásad závěrečných prací dle obecně platné normy i norem požadovaných MVŠO. Obsah diplomového semináře je zaměřen jednak na rešeršní strategie se zaměřením na vědecké databáze a cizojazyčnou literaturu, jednak na metodologickou problematiku, a to s přihlédnutím na odlišnosti marketingového výzkumu. Absolvování předmětu je nezbytným předpokladem pro úspěšné vypracování a dokončení diplomové práce, jejíž obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Harmonogram prací. Etické a právní aspekty kvalifikačních prací. Volba tématu, smysl, cíl práce. Návaznost tématu diplomové práce na bakalářskou práci. Práce s literaturou a zdroji (Google Scholar, vědecké databáze EBSCO, Web of Science, Web of Knowledge, ProQuest, E-Journals, WorldCat).
  • 2. Metody vědeckého výzkumu (metody přístupu – kvalitativní/ kvantitativní výzkum, smíšený design).
  • 3. Metody sběru dat (dotazníkové šetření, strukturovaný rozhovor, analýza obsahu). Pilotní šetření a předvýzkum. Definice základního a výběrového souboru, výběr vzorku do výzkumu.
  • 4. Metody marketingového výzkumu (techniky marketingového výzkumu, analýza marketingového prostředí, oblast aplikace marketingového výzkumu).
  • 5. Metody analýzy a zpracování dat (statistické metody používané při analýzách dat).
  • 6. Metody interpretace a prezentace dat.
Literature
    required literature
  • LUDVÍKOVÁ P. a I. KOVAČIČINOVÁ. Kvalifikační práce na MVŠO. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
    recommended literature
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9.
  • WILSON, Alan. Marketing Research. Oxford: Macmillan Education UK, 2018. 385 s. ISBN 9781352001112.
  • OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. 184 s. ISBN 978-80-2464-200-0.
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: Prezentace teoretických východisek práce a použité metodologie
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms summer 2022, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2023/XSDIP