YMK Marketing Communication

Moravian Business College Olomouc
summer 2021
Extent and Intensity
12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (lecturer)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Šárka Štveráková (lecturer)
Mgr. Šárka Štveráková (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingové komunikace
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  • 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  • 10. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  • 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
Literature
    required literature
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
    recommended literature
  • Marketing a media. info
  • Marketingová komunikace. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
Teaching methods (in Czech)
V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu Zkouška: písemná a ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2021/YMK