MVŠO:XMK Marketing Communication - Course Information
XMK Marketing Communication
Moravian Business College Olomoucsummer 2021
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Šárka Štveráková (lecturer)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (seminar tutor)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Šárka Štveráková (seminar tutor)
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1112)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingové komunikace - 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
- 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
- 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
- 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
- 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
- 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
- 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
- 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
- 10. Mezinárodní marketingová komunikace
- 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
- 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- Teaching methods (in Czech)
- V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu Zkouška: písemná a ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2021/XMK