XPMZ_UMM Marketing and Business in Health Care

Moravian Business College Olomouc
summer 2020
Extent and Intensity
1/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (lecturer)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (lecturer)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
???
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod, možnosti marketingu ve zdravotnictví, tržní mechanismus, nabídka a poptávka ve zdravotnictví, specifické znaky systému zdravotní péče a zdravotnictví v ČR
    2. Základní pojmy marketingu, význam marketingového přístupu při řízení zdravotnického zařízení a marketingová koncepce
    3. Segmentace trhu zdravotnické péče
    4. Marketingová analýza
    5. Realizační fáze - marketingový mix
    6. Marketingový výzkum
    7. Plánování a kontrola v marketingu
    8. Úvod do podnikání ve zdravotnictví
    9. Strategický marketing zdravotnických zařízení, marketingová strategie
    10. Podnikání ve zdravotnictví a jeho specifika
    11. Tvorba Business modelů pro podnikání v prostředí poskytování zdravotní péče
    12. Podnikatelský plán zdravotnického zařízení (ordinace praktického lékaře, laboratoř, zařízení lůžkové zdravotní péče, lékárna)
    V rámci výuky je využita informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda a brainstorming. Výuka je rovněž navázána na řešení případové studie a akční výzkum.
Literature
    required literature
  • ÖSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů. Příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4. info
  • ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařs, 2006. ISBN 80-7013-441-0. info
  • EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. Strategický marketing zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 978-80-864-1973-8. info
    recommended literature
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms summer 2018, summer 2019.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2020/XPMZ_UMM