MVŠO:XPMZ_UMM Marketing and Business in Heal - Course Information
XPMZ_UMM Marketing and Business in Health Care
Moravian Business College Olomoucsummer 2020
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (lecturer)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (lecturer)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- ???
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Úvod, možnosti marketingu ve zdravotnictví, tržní mechanismus, nabídka a poptávka ve zdravotnictví, specifické znaky systému zdravotní péče a zdravotnictví v ČR
2. Základní pojmy marketingu, význam marketingového přístupu při řízení zdravotnického zařízení a marketingová koncepce
3. Segmentace trhu zdravotnické péče
4. Marketingová analýza
5. Realizační fáze - marketingový mix
6. Marketingový výzkum
7. Plánování a kontrola v marketingu
8. Úvod do podnikání ve zdravotnictví
9. Strategický marketing zdravotnických zařízení, marketingová strategie
10. Podnikání ve zdravotnictví a jeho specifika
11. Tvorba Business modelů pro podnikání v prostředí poskytování zdravotní péče
12. Podnikatelský plán zdravotnického zařízení (ordinace praktického lékaře, laboratoř, zařízení lůžkové zdravotní péče, lékárna)
V rámci výuky je využita informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda a brainstorming. Výuka je rovněž navázána na řešení případové studie a akční výzkum.
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- ÖSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů. Příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4. info
- ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařs, 2006. ISBN 80-7013-441-0. info
- EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. Strategický marketing zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 978-80-864-1973-8. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2020/XPMZ_UMM