MVŠO:YMAR_UMM Marketing - Informace o předmětu
YMAR_UMM Marketing
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2019
- Rozsah
- 16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingu (význam a vývoj).
2. Globální marketing 21. století (aktuální trendy).
3. Online marketing.
4. Trh a marketingové prostředí.
5. Marketingový informační systém a CRM.
6. Marketingový výzkum.
7. Marketingový mix + řízení produktu.
8. Řízení ceny.
9. Řízení distribuce.
10. Řízení integrované marketingové komunikace.
11. Marketing služeb.
12. Etické aspekty marketingu.
Bloková výuka:
I. blok: témata 1. - 3.; II. blok: témata 4. - 6.; III. blok: témata 7. - 9; IV. blok: témata 10. - 12.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL ROMAN A MARTINA SASÍNKOVÁ. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
- TOMAN, M. Intuitivní marketing. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-399-1. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- doporučená literatura
- DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
- DIBB, S., L. SIMKIN, W. M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Andover: Cengage Learning, 2016. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta:
Zápočet: rešerše odborných zdrojů na aktuální téma z oblasti marketingu
Zkouška: semestrální projekt a kombinovaná zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2019/YMAR_UMM