MVŠO:XP_UMM Entrepreneurship - Course Information
XP_UMM Entrepreneurship
Moravian Business College Olomoucsummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Petr Novák, Ph.D. (seminar tutor)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (seminar tutor)
Ing. Zuzana Stefanovová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními aspekty podnikání s důrazem na specifiku malého a středního podnikání a rozvíjet znalosti a dovednosti studentů vedoucí k praktické aplikaci získaných poznatků v rámci projektu založení a řízení vlastní firmy. Po absolvování předmětu bude student schopen analyzovat podnikatelské prostředí v ČR a v regionu, identifikovat perspektivní podnikatelské příležitosti, sestavit podnikatelský záměr a plán, rozhodnout o výběru právní formy podnikání, realizovat proces založení firmy, manažersky řídit firmu a zvládat základní procesy strategického, finančního, obchodního a marketingového řízení firmy.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah:
Osnova předmětu:
1. Úvod do podnikání: "Entrepreneur, to be or not to be - that is the question!" (cashflow kvadrant, předpoklady podnikatelského úspěchu, osobnost podnikatele, podnikatelské kompetence)
2. Podnikatelský nápad I. (metoda "šílených nápadů" prof. Součka)
3. Podnikatelský nápad II. (generace podnikatelských nápadů, jejich formalizace)
4. Podnikatelský záměr I. (metoda Lean Canvas)
5. Podnikatelský záměr II. (metoda Supertabulky prof. Součka)
6. Zákazníci, výzkum poptávky, průzkum trhu (druhy typologií zákazníků, kvantifikace dostupné poptávky, metody průzkumu trhu)
7. Podnikatelský plán (druhy účelů, struktur a významů)
8. Zakladatelský rozpočet
9. Zdroje financování podnikatelské činnosti
10. Obchodní a marketingové činnosti: Marketingový plán a online marketingové nástroje
11. Malé a střední podniky (místo a funkce MSP v ekonomice, podpora MSP, informační portály pro podnikatele)
12. Regionální aspekty MSP v podnikání (podnikání v EU a mimo EU, konkurenceschopnost regionu)
- Obsah:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2019/XP_UMM