MVŠO:XCCS_UPE Pricing and Price Strategies - Course Information
XCCS_UPE Pricing and Price Strategies
Moravian Business College Olomoucsummer 2019
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Štefan Kolumber, Ph.D. (lecturer)
Ing. Bc. Šárka Papadaki, Ph.D. (lecturer)
Ing. Štefan Kolumber, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Bc. Šárka Papadaki, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Zuzana Stefanovová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1112)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty a rizika, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu. Studenti se zorientují v cenové politice a cenové strategii. Prakticky si osvojí metody tvorby cen, cenové kalkulace, implementace cenových strategií v různých typech podniků i v rámci mezinárodního podnikání.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
2. Strategie a plánování cenové tvorby
3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad, modelové situace
4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty a rizika včetně determinace vlivu tuzemské i zahraniční konkurence, modely návratnosti
5. Proces prognózování cen
6. Cenová tvorba v organizacích služeb
7. Ceny na mezinárodních trzích
8. Ekonomie a cenová tvorba
9. Funkce nákladů v tvorbě cen, vliv logistických nákladových položek na výši cen, alternativní zdroje energie z pohledu cenové dostupnosti a výše cen z hlediska časové dimenze nákladů a optimalizace nákladových položek ve vztahu k procesům souvisejícím s výší cen v jednotlivých fázích výroby a služeb a rovněž s akceptací rozdílnosti v oblasti jednotlivých odvětví průmyslu, i klíčových oblastí služeb
10. Analýza nákladů aktivit organizace, vazba na daňové aspekty a dotační politiku
11. Řízení nákladů
12. Tvorba cen a právní aspekty
V rámci výuky je kladen důraz na metody problémového výkladu a výuku formou dialogu v celé skupině (aplikace při analýze aktuálních ekonomických problémů a jejich vazeb k cenotvorbě a cenové politice, vytváření a prezentaci vlastního názoru na danou problematiku). Dále jsou aplikovány praktické metody (kalkulace, modelování), situační a případové metody.
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
- Literature
- required literature
- HUMLOVÁ VLASTA. Cenotvorba a cenová strategie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- BARTUSKOVÁ, Terezie, MATUSIKOVÁ, Lucia a Kateřina ZELINKOVÁ. Nákladové řízení a cenová strategie. Ostrava: VŠB-TU, 2015. ISBN 978-80-248-3891-5. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- PETŘÍK, Tomáš. Ekonomické a finanční řízení firmy: manažerské účetnictví v praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3024-0. info
- recommended literature
- KRÁL, Bohumil a kol. Manažerské účetnictví. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-726-1217-8. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2019/XCCS_UPE