YP_UMM Entrepreneurship

Moravian Business College Olomouc
summer 2017
Extent and Intensity
8/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (lecturer)
Ing. Zuzana Stefanovová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními aspekty podnikání s důrazem na specifiku malého a středního podnikání a rozvíjet znalosti a dovednosti studentů vedoucí k praktické aplikaci získaných poznatků v rámci projektu založení a řízení vlastní firmy. Po absolvování předmětu bude student schopen analyzovat podnikatelské prostředí v ČR a v regionu, identifikovat perspektivní podnikatelské příležitosti, sestavit podnikatelský záměr a plán, rozhodnout o výběru právní formy podnikání, realizovat proces založení firmy, manažersky řídit firmu a zvládat základní procesy strategického, finančního, obchodního a marketingového řízení firmy.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova předmětu:
    1. Úvod do podnikání (historie podnikání, osobnosti podnikatelského světa, definice podnikatele, podmínky úspěšnosti podnikatele, psychologie podnikání - podnikatel versus zaměstnanec, osobnost podnikatele).
    2. Podnikání (typy a cíle podnikání, společenská odpovědnost, definice podniku, životní cyklus podniku, rodinný podnik a nástupnictví, současný stav podnikání: oblasti, trendy a další rozvoj (internet, B2B?).
    3. Právní aspekty podnikání (volba právní formy podnikání, legislativní činnosti spojené se založením podniku).
    4. Podnikatelský záměr (zásady a možnosti podnikání).
    5. Podnikatelský plán - účel, struktura a význam.
    6. Zakladatelský rozpočet.
    7. Zdroje financování podnikatelské činnosti.
    8. Malé a střední podniky (místo a funkce MSP v ekonomice, podpora MSP, informační portály pro podnikatele).
    9. Management podnikatelských aktivit.
    10. Finanční řízení malých a středních firem (účetnictví, daně).
    11. Obchodní a marketingové činnosti.
    12. Regionální aspekty MSP v podnikání (podnikání v EU a mimo EU, konkurenceschopnost regionu).
    Bloková výuka:
    blok I. - 1. - 6., blok II. - 7. - 12.
Literature
    required literature
  • GERŠLOVÁ, J. Dějiny moderního podnikání. Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7431-080-5. info
  • SRPOVÁ, J., ŘEHOŘ, V. a kol. Základy podnikání. Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5. info
  • LUKEŠ, M., NOVÝ, I. a kol. Psychologie podnikání. Osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností. 1.vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-125-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2018.
  • Enrolment Statistics (summer 2017, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2017/YP_UMM