XMEP_UMM International Business Course

Moravian Business College Olomouc
summer 2017
Extent and Intensity
0/4/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Bc. Irena Kovačičinová (seminar tutor)
Ing. Michal Menšík, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem mezinárodního kurzu relizovaného v zahraničí ve spolupráci se zahraničními univerzitami je propojit studenty z různého akademického, jazykového a kulturního zázemí a rozvíjet jejich interdisciplinární pracovní, vědecké, podnikatelském, etické, komunikační a týmové schopnosti. Studenti se rovněž naučí, jak využít svých odborných schopností (ekonomika, management, exaktní vědy, IT) v mezioborovém a mezikulturním prostředí. Studenti budou začleněni do mezikulturně a mezioborově poskládaných týmů, v nichž budou připravovat podnikatelský plán pro uvedení imaginárního, ale realistického produktu nebo služby na trh. Studenti současně procvičí své jazykové znalosti a prezentační dovednosti, které uplatní nejen při práci v týmu, ale též při obhajobě podnikatelského záměru. Kurz bude probíhat v zahraničí na půdě University Hasselt, v ceně kurzu 850 EUR je zahrnuto ubytování.
Syllabus
  • Week 1: business economics and entrepreneurial skills: 5 half days
    business and scientific English: 5 half days
    students form groups, discuss, and agree on a product/service to market
    students receive coaching and feedback on their activities
    Week 2: group dynamics and reflective learning: 2 half days
    communicative skills: 3 half days
    ethics: 2 half days
    sustainability: 3 half days
    students do marketing research for their product/service
    students prepare an intercultural seminar and present their contribution
    students receive coaching and feedback on their activities
    Week 3: business economics and entrepreneurial skills: 5 half days
    socio-political economy: 3 half days
    computer science/ICT: 2 half days
    students write their business- and marketing plan
    students receive coaching and feedback on their activities
    Week 4: communicative skills: 2 half days
    students finalize their business- and marketing plan
    students prepare the presentations of their business- and marketing plan
    students present their business- and marketing plan (formally and on a "fair")
    students receive coaching and feedback on their activities
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Cvičení 4 TYD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2018, summer 2019, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (summer 2017, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2017/XMEP_UMM