MVŠO:YMAR_UMM Marketing - Informace o předmětu
YMAR_UMM Marketing
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2016
- Rozsah
- 8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Předpoklady
- Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management a ekonomika ve veřejném sektoru (program MVŠO, 1091)
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
- Podnikové informační systémy (program MVŠO, 1091)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
2. Trh, analýza spotřebitelského trhu
3. Marketingový výzkum
4. Marketingový informační systém
5. Marketingový mix + Produktová politika
6. Cenová politika
7. Distribuční politika
8. Marketingová komunikace
9. Marketing management
10. Marketing služeb
11. Globální marketing 21. století
12. Etické aspekty marketingu
- 1. Úvod do marketingu + Strategický marketing
- Literatura
- povinná literatura
- TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
- PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
- KOTLER P. - WONG V. - SAUNDERS J. - ARMSTRONG G. MOderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
- FORET M.,. MArketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
- KOTLER P. - ARMSTRONG G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck., 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
- HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management: a European perspective. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 01-321-0292-7. info
- CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6. info
- PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
- BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
- SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
- NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
- STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení:
Způsob zakončení předmětu - zkouška
- seminární práce "Reflexe četby knihy",
- absolvování zápočtového testu,
- ústní zkouška.
Podmínky pro studenty s individuálním studijním plánem:
Rozšířená seminární práce (dle informací vyučujícího), jinak shodné s prezenční formou studia.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2016/YMAR_UMM