MVŠO:XGE_UEK International Business - Course Information
XGE_UEK International Business
Moravian Business College OlomoucSummer 2016
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Ing. Eva Jílková, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Eva Sikorová, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Eva Sikorová, CSc.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět vede k pochopení mezinárodních ekonomických vztahů včetně jejich teoretických základů, k objasnění významu a specifik podnikání na mezinárodních trzích a k seznámení se vznikem a vývojem světové ekonomiky. Student umí: - charakterizovat jevy a vývojové procesy ve světové ekonomice, - definovat hlavní soudobé tendence a mezinárodní ekonomické vztahy včetně jejich koordinace, - zhodnotit možnosti a způsoby realizace podnikatelských aktivit na mezinárodních trzích, - vyhledávat, třídit, klasifikovat a interpretovat ekonomická data a informace potřebná pro podnikatelskou činnost na mezinárodních trzích.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova přednášek:
1. Mezinárodní ekonomické vztahy, formy a podstata.
2. Světová ekonomika jako reálný sociálně ekonomický systém (vznik, vývoj, role aktérů ve světové ekonomice)
3. Globální a regionální aspekty světové ekonomiky v geografických regionech světa.
4. Evropská hospodářská a měnová unie (podstata, vznik, fungování, institucionální zabezpečení a perspektivy)
5. Podnikání na mezinárodních trzích, podstata, specifika a rizika.
6. Současné trendy v přístupech k podnikání na mezinárodních trzích.
7. Realizace mezinárodních podnikatelských aktivit - exportní metody.
8. Realizace mezinárodních podnikatelských aktivit - smluvní metody.
9. Realizace mezinárodních podnikatelských aktivit - investiční metody.
10. Management mezinárodních podnikatelských aktivit.
- Osnova přednášek:
- Literature
- required literature
- Daniels, J. D., Radebaugh, L. H., & Sullivan, D. P. Globalization and Business. New Jersey: Prentice Hall. ISBN 2002. info
- Zadražilová, D. Mezinárodní management. Praha: Nakladatelství Oeconomica. ISBN 2004. info
- Krpec, O., Pšeja, M., Hrabálek, M., Kuchyňková, P., Minařík, D.,. Mezinárodní politická ekonomie. Brno: Masarykova univerzita. info
- ŠTRACH, P. Mezinárodní management. 1. vyd., 167 s. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9. info
- Fojtíková,L. Zahraničně obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008). 1. Vyd. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-128-4. info
- Georgiou, M., Freeman, S., & Edwards, R. International Entrepreneurship: Antecedents and Outcomes. Monash University, 2005. info
- Cihelková, E. Vnější ekonomické vztahy Evropské unie. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-804-5. info
- Cihelková, E. a kol. Světová ekonomika - základní nárys a nový vývoj. Praha: ETC Publishing, 1997. ISBN 80-86006-48-4. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2016/XGE_UEK