MVŠO:XDOTS_USVP Výzkumné metody v terénu a dat - Informace o předmětu
	XDOTS_USVP Výzkumné metody v terénu a datových zdrojích
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2016
- Rozsah
 - 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
 - Vyučující
 - Mgr. Václav Voznica (cvičící)
 - Garance
 - Mgr. Václav Voznica
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
 - Mateřské obory/plány
 - Management a ekonomika ve veřejném sektoru (program MVŠO, 1091)
 - Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
 
- Cíle předmětu
 - Cílem předmětu je vyprecizovat přípravu, realizaci a zpracování vlastního výzkumu, který bude následně součástí vlastní vědecké písemné práce. Stručná anotace předmětu: Výzkumná činnost v terénu nebo analýza datových zdrojů (literatura, dokumenty, internet) jsou nejvhodnější nástroje pro formulace hypotéz, tezí a vlastních postojů v bakalářských pracích studentů. Předmět tudíž poskytne absolutní výčet všech výzkumných metod v terénu a také v dokumentačně-vědeckých zdrojích. Studenti získají praktické zkušenosti s výběrem nejvhodnější výzkumné metody pro vlastní terénní sběr dat, kdy budou seznámeni s konkrétními výzkumnými pracemi sociologických a marketingových agentur pracujících kontinuálně v prostředí České republiky. Studenti získají praktické zkušenosti s výběrem nejvhodnější výzkumné metody při studiu datových zdrojů resp. dokumentů, kdy budou seznámeni s konkrétními výzkumnými pracemi českých dokumentačních týmů. Student bude po semináři rozhodnut pro téma vlastního výzkumu a také pro nejvhodnější metodu sběru dat včetně jejich závěrečné interpretace pro svou vědeckou práci.
 - Osnova
 - Osnova cvičení:
1. Základní informace k výzkumným metodám
- seznámení s obsahem předmětu a požadavky k zápočtu
- kvantitativní, kvalitativní a smíšené metody
- výhody/nevýhody kvantitativních + kvalitativních + smíšených metod
2. Základní požadavky terénních výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
3. Základní požadavky dotazníkových šetření, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
4. Základní požadavky experimentů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
5. Základní požadavky biografických výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
6. Základní požadavky srovnávacích výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
7. Základní požadavky historických analýz, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
8. Základní požadavky srovnávacích historických výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
9. Co znamená předvýzkum a správný výběr metody výzkumu
10. Co znamená zpracování získaných dat z výzkumu
11. Co znamená interpretace výsledků z výzkumu
12. Co znamená organizace a plánování vlastního výzkumu
13. Konzultace vybraných problémů s přípravou a tvorbou vlastní výzkumné akce - Literatura
 - povinná literatura
 - GIDDENS, A. Sociologie: Aktualizované a rozšířené vydání. Praha, Argo, 2013. ISBN 978-80-257-0807-1. info
 - ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha, Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-49-8. info
 - CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
 - DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
 - KAROLINUM. Velký sociologický slovník I., II. svazek. Praha, Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-164-1. info
 
- Informace učitele
 - Účast na cvičeních. Průběžné plnění studijních úkolů. Úspěšně vypracované vlastní hypotézy pro závěrečnou písemnou vědeckou práci.
 - Další komentáře
 - Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
 
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2016/XDOTS_USVP