XSF Strategic Business Management

Moravian Business College Olomouc
summer 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Štefan Kolumber, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Thu 13:15–14:45 B2.232, except Thu 7. 4.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the course is to explain students the importance of strategic management in the context of the current market environment and teach them to use the basic tools of creation, implementation and application of the strategy in the organization. Annotation: The concept of strategy and strategic management and their necessity for the success of modern companies are explained. The specific features of strategic processes, principles of strategic thinking and content of company strategy are formulated. Emphasis is also placed on the analysis of internal and external environment
Syllabus (in Czech)
  • Osnova přednášek:
    1. Úvod do studia. (Pojem strategie a strategického řízení firmy).
    2. Specifické rysy strategických procesů. (Srovnání s ostatními úrovněmi řízení, principy strategického myšlení).
    3. Formulace strategie. (Pojem a obsah strategie, základní úkoly strategie, strategické cíle).
    4. Obsah a struktura strategie. (Analytická a rozhodovací část, segmentace, výchozí a cílový stav, propojení výchozího a cílového stavu).
    5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Charakteristika vnějšího okolí, základní tendence).
    6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Analytické metody).
    7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy. (Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody).
    8. Návrh strategie. (Možné alternativy strategického rozvoje, varianty strategie).
    9. Výběr optimální strategie. (Vhodnost, přijatelnost, uskutečnitelnost strategie).
    10. Implementace strategie. (Schválení strategie, zavedení systému strategického řízení, systematická aktualizace obsahu strategie).
    11. Inovační management. (Zdroje inovací, inovační cyklus).
    12. Závěr. (Shrnutí).
Literature
    required literature
  • NAVRÁTILOVÁ DANIELA. Strategické řízení firmy. Online. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018, [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd.. Online. Praha: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 1 vyd., 234s.. Online. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2012. ISBN 978-80-7455-041-6. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. 1. vyd.. Online. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-87-8. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. 1. vyd.. Online. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-97-7. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z. Firma 21. století. Online. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-007-2. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. 1. vyd.. Online. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-18-2. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. 1. vyd.. Online. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-19-9. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. 1. vyd.. Online. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-20-5. [citováno 2024-04-23] info
  • SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Online. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-73-3. [citováno 2024-04-23] info
  • KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Online. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8. [citováno 2024-04-23] info
    recommended literature
  • CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Online. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6. [citováno 2024-04-23] info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: písemný závěrečný test, odevzdání seminární práce (reflexe četby, aplikace strategického managementu), zpracování a obhajoba případové studie - řešení zadání z reálné praxe.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms summer 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/leto2022/XSF