MVŠO:XPI Podnikání na internetu - Informace o předmětu
	XPI Podnikání na internetu
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2022
- Rozsah
 - 1/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
 - Vyučující
 - PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (cvičící) - Garance
 - PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
 - Po 8:00–10:15 B2.331, kromě Po 4. 4.
 - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
 - Mateřské obory/plány
 - Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1112)
 
- Cíle předmětu
 - Cílem předmětu je seznámit s formami podnikání na internetu - studenti se seznámí s konceptuálním modelem e-obchodování, naučí se vytvářet strategii a podnikatelský plán pro e-obchodování. V rámci předmětu se studenti nejen naučí založit a provozovat e-shop, ale také využívat jednotlivé internetové nástroje pro jeho rozvoj. V neposlední řadě se studenti seznámí s možnostmi internetových plateb a transakcí v rámci FIAT a virtuálních měn.
 - Osnova
 - Obsah předmětu: 
1. Základní terminologie (e-commerce, e-business, e-shop, elektronická platba)
2. Konceptuální model e-obchodování
3. Podnikatelský model (strategie a podnikatelský plán pro e-obchodování)
4. Internetový marketing
5. Internetové kampaně (affilate programy, partnerské webové stránky, odběr novinek a slevové kupóny)
6. Podpora prodeje (cross-selling, cross promotion, merchandising, cross docking)
7. Internetová doména a webhosting
8. Webové aplikace a služby
9. E-shopy (administrace, konfigurace a služby)
10. Platební brány a jejich implementace
11. Využití a práce s virtuálními měnami a kryptoměnami v e-obchodování
12. Možnosti prodeje a marketingu na Amazon, Alibaba, Heureka, Seznam zboží, srovnávače cen.
V rámci výuky jsou využity informačně-receptivní metody, metody problémového výkladu a heuristické metody. - Literatura
 - povinná literatura
 - LAVRINČÍK JAN. Podnikání na internetu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
 - STEINER, Zdeněk. Podnikání na Amazonu: praktický návod, jak nastartovat podnikání s fyzickými produkty pod vlastní značkou. Brno: Steiner Media, 2016. ISBN 978-80-260-9719-8. info
 - MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4383-4. info
 - EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0573-2. info
 - ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-879-2302-3. info
 - BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3. info
 
- doporučená literatura
 - SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Aleš Čeněk, 2015. ISBN 978-80-738-0501-2. info
 - OLSHER, Steve. Internetoví vizionáři: světoví experti odhalují, jak vydělávat online. Praha: Blue Vision, 2013. ISBN 978-80-876-7206-8. info
 - CHIA, Ewen. Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu - a jak to můžete dokázat také!: osvědčený plán pro založení a udržení výdělečného online byznysu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2591-5. info
 
- Metody hodnocení
 - Zápočet: Sestavení internetové kampaně pro vybraný produkt a implementace do cvičného e-shopu.
 - Další komentáře
 - Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. 
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2022/XPI