MVŠO:XSDIP Seminář k diplomové práci - Course Information
XSDIP Seminář k diplomové práci
Moravian Business College Olomoucsummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Dagmar Halová (seminar tutor)
Mgr. Markéta Vitoslavská (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Pavla Ludvíková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- each even Monday 8:00–9:30 B2.336
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 15/24, only registered: 0/24 - Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je vzdělání studentů v oblasti požadavků a zásad závěrečných prací dle obecně platné normy i norem požadovaných MVŠO. Obsah diplomového semináře je zaměřen jednak na rešeršní strategie se zaměřením na vědecké databáze a cizojazyčnou literaturu, jednak na metodologickou problematiku, a to s přihlédnutím na odlišnosti marketingového výzkumu. Absolvování předmětu je nezbytným předpokladem pro úspěšné vypracování a dokončení diplomové práce, jejíž obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Harmonogram prací. Etické a právní aspekty kvalifikačních prací. Volba tématu, smysl, cíl práce. Návaznost tématu diplomové práce na bakalářskou práci. Práce s literaturou a zdroji (Google Scholar, vědecké databáze EBSCO, Web of Science, Web of Knowledge, ProQuest, E-Journals, WorldCat).
- 2. Metody vědeckého výzkumu (metody přístupu – kvalitativní/ kvantitativní výzkum, smíšený design).
- 3. Metody sběru dat (dotazníkové šetření, strukturovaný rozhovor, analýza obsahu). Pilotní šetření a předvýzkum. Definice základního a výběrového souboru, výběr vzorku do výzkumu.
- 4. Metody marketingového výzkumu (techniky marketingového výzkumu, analýza marketingového prostředí, oblast aplikace marketingového výzkumu).
- 5. Metody analýzy a zpracování dat (statistické metody používané při analýzách dat).
- 6. Metody interpretace a prezentace dat.
- Literature
- required literature
- LUDVÍKOVÁ P. a I. KOVAČIČINOVÁ. Kvalifikační práce na MVŠO. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
- recommended literature
- OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. 184 s. ISBN 978-80-2464-200-0.
- WILSON, Alan. Marketing Research. Oxford: Macmillan Education UK, 2018. 385 s. ISBN 9781352001112.
- TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9.
- DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: Prezentace teoretických východisek práce a použité metodologie
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/XSDIP