K1MKP Marketing Communication Processes

Moravian Business College Olomouc
winter 2025

The course is not taught in winter 2025

Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Taught in person.
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s marketingovou komunikací jako oborem i činností zabývající se komunikací v oblasti komerčních i nekomerčních sdělení trhu pomocí marketingových nástrojů. Studenti porozumí významu a přínosu marketingové komunikace pro firemní prostředí, pochopí princip komunikace se zákazníky a porozumí vlivu marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v tomto oboru, volit účinné nástroje marketingové komunikace, správná média, sestavovat strategie marketingové komunikace a pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do marketingové komunikace.
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace.
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí.
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace.
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu.
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy.
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele.
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje.
  • 9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu.
  • 10.Mezinárodní marketingová komunikace.
  • 11.Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM).
  • 12.Trendy marketingové komunikace 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming).
Literature
    required literature
  • FORET, M. a kol., 2018. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha. ISBN 978-80-867-4748-4.
  • KÁDEKOVÁ, Z., 2019. Spoločenská marketingová koncepcia a PR v praxi podnikov. Praha: Verbum. ISBN 978-80-878-0057-7.
  • PŘIKRYLOVÁ, J. a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL, J., 2018. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    recommended literature
  • HORŇÁK, P., 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 2. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-875-0094-1.
  • KARLÍČEK, M. a kol., 2023. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-5013-7.
  • PAVLŮ, D., 2021. Kreativní strategie – strategie kreativity: změny ve světě marketingových komunikací po nástupu internetu: sborník odborných textů o proměnách marketingové komunikace v internetové epoše. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace. ISBN 97
  • RYAN, D., 2021. Understanding digital marketing: a complete guide to engaging customers and implementing successful digital campaigns. London: Kogan Page. ISBN 978-1-78966-601-4.
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2023. Psychologie reklamy. 5. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-3654-4.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: aktivní účast na tutoriálech, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingové komunikace.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/K1MKP