J 2024

The Human Factor in the Security of Information Resources of Marketing Departments at Universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic

KOBIS, Paweł, Artur KISIOŁEK, Oleh KARYY a Adam PAWLICZEK

Základní údaje

Originální název

The Human Factor in the Security of Information Resources of Marketing Departments at Universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic

Autoři

KOBIS, Paweł, Artur KISIOŁEK, Oleh KARYY a Adam PAWLICZEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Przegląd Organizacji, 2024, 2545-2622

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Moravská vysoká škola Olomouc

Klíčová slova anglicky

information security; human factor; e-marketing; universities

Štítky

Změněno: 18. 2. 2025 06:54, Ing. Michaela Nováková

Anotace

V originále

The aim of the article is to present the results of research into how the degree of threat to the security of information resources resulting from human factors is perceived by employees of marketing departments at universities in Poland, Ukraine and the Czech Republic. The theoretical part of the article lists and describes the most common factors, mentioned in the relevant literature on the subject, stemming from the behaviour, characteristics and competences of employees and affect the security of information management. The empirical part presents the results of research conducted in Poland, Ukraine and the Czech Republic between November 2021 and June 2023 inclusive.