2022
Společenská odpovědnost : Sociální konstrukt a poznaná nutnost, aneb z čeho vychází a kam směřuje, aneb jak zlepšovat praxi a dosahovat cílů trvalé udržitelnosti
IVANOVÁ, Kateřina; Martin FINK; Dana BERNARDOVÁ and Adéla LEMROVÁBasic information
Original name
Společenská odpovědnost : Sociální konstrukt a poznaná nutnost, aneb z čeho vychází a kam směřuje, aneb jak zlepšovat praxi a dosahovat cílů trvalé udržitelnosti
Name (in English)
Social responsibility: A social construct and recognized necessity, or what it comes from and where it is headed, or how to improve practice and achieve sustainability goals
Authors
IVANOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic); Martin FINK (203 Czech Republic, belonging to the institution); Dana BERNARDOVÁ (203 Czech Republic) and Adéla LEMROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vydání. Olomouc, 392 pp. 1. 2022
Publisher
Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50901 Other social sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Moravian Business College Olomouc
ISBN
978-80-7455-102-4
Keywords (in Czech)
Etické principy a normy; Sociální jednání; Odpovědnost; Trvalá udržitelnost; Firma; Nezisková organizace; Municipality; Osoba; Hodnotový pilíř; Ekonomický pilíř; Sociální pilíř; Environmentální pilíř; Index; Index společenské odpovědnosti ÉTA 2019;
Keywords in English
Ethical principles and standards; Social behaviour; Responsibility; Permanent sustainability; Firm; Non-profit organisation; Municipality; Individual; 21 Value pillar;
Tags
Changed: 8/3/2023 09:16, Ing. Michaela Nováková
V originále
Cílem publikace je teoreticky i prakticky seznámit širokou veřejnost s obecným i specifickým pojetím společenské odpovědnosti, včetně jejího ukotvení v kontextu trvalé udržitelnosti. Na základě vědeckých přístupů publikace popisuje tvorbu měřícího nástroje „indexu společenské odpovědnosti ÉTA 2019“ (Social Responsibility Index 2019, zkráceně index SREI), vhodného pro samostatnou i řízenou edukaci dospělého člověka v jeho třech rolích: jako zaměstnance či zaměstnavatele, veřejného činitele a jednotlivé osoby (občana). Dotazník SREI, jako zásadní součást indexu SREI, je založen na sebehodnotící konstruktivistické metodě učení. Operacionalizace indexu SREI vychází ze známého konceptu CSR, ke třem tradičně hodnoceným pilířům (ekonomický, sociální, environmentální) je přidán pilíř hodnotový (strategie trvalé udržitelnosti). Konkrétními cílovými skupinami jsou organizace (ziskové i neziskové), municipality a jednotlivci (občané). Indexem SREI je zjišťována nejen znalost konceptu společenské odpovědnosti a zájem o něj, ale také jeho aplikace v praxi. Záměrem publikace je ukázat, jak je možno společenskou odpovědnost pokrokově chápat v etické a sociologické perspektivě a ve filozoficko – ekonomickém pojetí konceptu odpovědnosti a udržitelnosti; jak ji nově, kompaktně a jednoduše měřit; jak výsledky srovnávat mezi jednotlivými subjekty, nebo s výsledky dalších indexů; jak na základě získaných dat rozpoznat cestu dalšího učení.