IVANOVÁ, Kateřina, Martin FINK, Dana BERNARDOVÁ a Adéla LEMROVÁ. Společenská odpovědnost : Sociální konstrukt a poznaná nutnost, aneb z čeho vychází a kam směřuje, aneb jak zlepšovat praxi a dosahovat cílů trvalé udržitelnosti. 1. vydání. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s., 2022, 392 s. 1. ISBN 978-80-7455-102-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Společenská odpovědnost : Sociální konstrukt a poznaná nutnost, aneb z čeho vychází a kam směřuje, aneb jak zlepšovat praxi a dosahovat cílů trvalé udržitelnosti
Název anglicky Social responsibility: A social construct and recognized necessity, or what it comes from and where it is headed, or how to improve practice and achieve sustainability goals
Autoři IVANOVÁ, Kateřina (203 Česká republika), Martin FINK (203 Česká republika, domácí), Dana BERNARDOVÁ (203 Česká republika) a Adéla LEMROVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vydání. Olomouc, 392 s. 1. 2022.
Nakladatel Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50901 Other social sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Moravská vysoká škola Olomouc
ISBN 978-80-7455-102-4
Klíčová slova česky Etické principy a normy; Sociální jednání; Odpovědnost; Trvalá udržitelnost; Firma; Nezisková organizace; Municipality; Osoba; Hodnotový pilíř; Ekonomický pilíř; Sociální pilíř; Environmentální pilíř; Index; Index společenské odpovědnosti ÉTA 2019;
Klíčová slova anglicky Ethical principles and standards; Social behaviour; Responsibility; Permanent sustainability; Firm; Non-profit organisation; Municipality; Individual; 21 Value pillar;
Štítky RIV2023
Změnil Změnila: Ing. Michaela Nováková, učo 5293. Změněno: 8. 3. 2023 09:16.
Anotace
Cílem publikace je teoreticky i prakticky seznámit širokou veřejnost s obecným i specifickým pojetím společenské odpovědnosti, včetně jejího ukotvení v kontextu trvalé udržitelnosti. Na základě vědeckých přístupů publikace popisuje tvorbu měřícího nástroje „indexu společenské odpovědnosti ÉTA 2019“ (Social Responsibility Index 2019, zkráceně index SREI), vhodného pro samostatnou i řízenou edukaci dospělého člověka v jeho třech rolích: jako zaměstnance či zaměstnavatele, veřejného činitele a jednotlivé osoby (občana). Dotazník SREI, jako zásadní součást indexu SREI, je založen na sebehodnotící konstruktivistické metodě učení. Operacionalizace indexu SREI vychází ze známého konceptu CSR, ke třem tradičně hodnoceným pilířům (ekonomický, sociální, environmentální) je přidán pilíř hodnotový (strategie trvalé udržitelnosti). Konkrétními cílovými skupinami jsou organizace (ziskové i neziskové), municipality a jednotlivci (občané). Indexem SREI je zjišťována nejen znalost konceptu společenské odpovědnosti a zájem o něj, ale také jeho aplikace v praxi. Záměrem publikace je ukázat, jak je možno společenskou odpovědnost pokrokově chápat v etické a sociologické perspektivě a ve filozoficko – ekonomickém pojetí konceptu odpovědnosti a udržitelnosti; jak ji nově, kompaktně a jednoduše měřit; jak výsledky srovnávat mezi jednotlivými subjekty, nebo s výsledky dalších indexů; jak na základě získaných dat rozpoznat cestu dalšího učení.
Anotace anglicky
The aim of this publication is to familiarize general public, in a practical and theoretical way, with the general conception of social responsibility, including its anchoring in the context of permanent sustainability. Based on cientific approaches, the publication describes the development of a measuring tool called the „Social Responsibility Index ÉTA 2019“ (SREI) suitable for independent and controlled education of adults in their three roles: as employees or employers, as public servants and as individuals (citizens). The SREI questionnaire, as an essential component of the SREI is based on a self-assessment constructivist learning method. The operationalisation of the SREI index is based on the well-known concept of CSR with a value pillar (sustainability strategy) added to the three pillars traditionally being assessed (economic, social, environmental). The particular target groups are organizations (profit and non-profit), municipalities and individuals (citizens). The SREI index measures not only the knowledge of the social responsibility concept and the interest in it, but also its application in practice. The purpose of the publication is to show how social responsibility can be progressively understood in the ethical and sociological perspective and within philosophical and economic understanding of the concept of responsibility and sustainability; how to measure it in a new, compact and simple way; how to compare the results of individual entities or with the results of other indices; how to identify a path for further learning on the basis of obtained data.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 00:40