D 2021

The Effectiveness of Personal Branding - Based onTthe Music Industry

BARSZCZYŃSKA, Joanna, Anna ANDRYCH a Lenka PRACHAŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

The Effectiveness of Personal Branding - Based onTthe Music Industry

Autoři

BARSZCZYŃSKA, Joanna, Anna ANDRYCH a Lenka PRACHAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Bratislava, Slovensko, Trends in application of statistical methods for quality improvement, od s. 14-19, 6 s. 2021

Nakladatel

Ekonomická univerzita v Bratislavě

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Moravská vysoká škola Olomouc

ISBN

978-80-225-4915-8

Klíčová slova anglicky

Brand; personal branding; branding; music sector; image management.

Štítky

Změněno: 28. 4. 2022 09:31, Ing. Michaela Nováková

Anotace

V originále

The term personal branding was first used to describe the process of promoting once´s own brand in 1997 by T. Peters is an article entitled "The Brand called you". The autor writes it in thatregardless of wether we want it or not, whether we do it consciously and deliberately or accidentally - each of us is our own brand. Based on the conducted research and that presented results, it can be concluded that the evaluation of the artist´s image is more positive among people who have come into contact with the artist´s activity in social media than among other people, and the artist´s work is better recognized by people who have come into contact with the artist´ s activity in social media than amonq other people.