2017
Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy
SKALIČKOVÁ, JolanaBasic information
Original name
Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy
Authors
SKALIČKOVÁ, Jolana
Edition
Proceedings of 9th annual international scientific conference COMPETITION, p. 706-714, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50701 Cultural and economic geography
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Moravian Business College Olomouc
ISBN
978-80-88064-31-2
Keywords (in Czech)
lokalizace;podnik;region;obyvatelstvo
Changed: 30/4/2021 14:24, Ing. Michaela Nováková
Abstract
V originále
Lokalizace je proces volby místa pro konkrétní socioekonomické aktivity. Umístění ústředí podniku je ovlivňováno řadou lokalizačních faktorů na straně poptávky a nabídky. Tématem článku je lokalizace ústředí velkých podniků v České republice napříč regiony. Cílem článku je zhodnotit vývoj lokalizace velkých podniků na úrovni krajů ČR. Analýza je provedena za období 2000 - 2015. Na základě časové i věčné komparace byly zjištěny odlišnosti mezi kraji ve výši přepočteného počtu podniků, kde vyniká především oblast Středních Čech a dále vyšší koncentrace velkých podniků v tradičních průmyslových regionech. Pomocí korelační analýzy byl zjištěn vztah mezi počty velkých podniků a počty obyvatel. V průběhu analyzovaného období nedocházelo k výraznějším výkyvům z hlediska počtu velkých podniků v krajích.