D 2017

Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy

SKALIČKOVÁ, Jolana

Basic information

Original name

Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy

Authors

SKALIČKOVÁ, Jolana

Edition

Proceedings of 9th annual international scientific conference COMPETITION, p. 706-714, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50701 Cultural and economic geography

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Moravian Business College Olomouc

ISBN

978-80-88064-31-2

Keywords (in Czech)

lokalizace;podnik;region;obyvatelstvo
Changed: 30/4/2021 14:24, Ing. Michaela Nováková

Abstract

V originále

Lokalizace je proces volby místa pro konkrétní socioekonomické aktivity. Umístění ústředí podniku je ovlivňováno řadou lokalizačních faktorů na straně poptávky a nabídky. Tématem článku je lokalizace ústředí velkých podniků v České republice napříč regiony. Cílem článku je zhodnotit vývoj lokalizace velkých podniků na úrovni krajů ČR. Analýza je provedena za období 2000 - 2015. Na základě časové i věčné komparace byly zjištěny odlišnosti mezi kraji ve výši přepočteného počtu podniků, kde vyniká především oblast Středních Čech a dále vyšší koncentrace velkých podniků v tradičních průmyslových regionech. Pomocí korelační analýzy byl zjištěn vztah mezi počty velkých podniků a počty obyvatel. V průběhu analyzovaného období nedocházelo k výraznějším výkyvům z hlediska počtu velkých podniků v krajích.