D 2017

Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy

SKALIČKOVÁ, Jolana

Basic information

Original name

Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy

Authors

SKALIČKOVÁ, Jolana

Edition

Proceedings of 9th annual international scientific conference COMPETITION, p. 706-714, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50701 Cultural and economic geography

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Moravian Business College Olomouc

ISBN

978-80-88064-31-2

Keywords (in Czech)

lokalizace;podnik;region;obyvatelstvo
Změněno: 30/4/2021 14:24, Ing. Michaela Nováková

Abstract

V originále

Lokalizace je proces volby místa pro konkrétní socioekonomické aktivity. Umístění ústředí podniku je ovlivňováno řadou lokalizačních faktorů na straně poptávky a nabídky. Tématem článku je lokalizace ústředí velkých podniků v České republice napříč regiony. Cílem článku je zhodnotit vývoj lokalizace velkých podniků na úrovni krajů ČR. Analýza je provedena za období 2000 - 2015. Na základě časové i věčné komparace byly zjištěny odlišnosti mezi kraji ve výši přepočteného počtu podniků, kde vyniká především oblast Středních Čech a dále vyšší koncentrace velkých podniků v tradičních průmyslových regionech. Pomocí korelační analýzy byl zjištěn vztah mezi počty velkých podniků a počty obyvatel. V průběhu analyzovaného období nedocházelo k výraznějším výkyvům z hlediska počtu velkých podniků v krajích.