2017
Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy
SKALIČKOVÁ, JolanaZákladní údaje
Originální název
Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy
Autoři
SKALIČKOVÁ, Jolana
Vydání
Proceedings of 9th annual international scientific conference COMPETITION, od s. 706-714, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50701 Cultural and economic geography
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Moravská vysoká škola Olomouc
ISBN
978-80-88064-31-2
Klíčová slova česky
lokalizace;podnik;region;obyvatelstvo
Změněno: 30. 4. 2021 14:24, Ing. Michaela Nováková
Anotace
V originále
Lokalizace je proces volby místa pro konkrétní socioekonomické aktivity. Umístění ústředí podniku je ovlivňováno řadou lokalizačních faktorů na straně poptávky a nabídky. Tématem článku je lokalizace ústředí velkých podniků v České republice napříč regiony. Cílem článku je zhodnotit vývoj lokalizace velkých podniků na úrovni krajů ČR. Analýza je provedena za období 2000 - 2015. Na základě časové i věčné komparace byly zjištěny odlišnosti mezi kraji ve výši přepočteného počtu podniků, kde vyniká především oblast Středních Čech a dále vyšší koncentrace velkých podniků v tradičních průmyslových regionech. Pomocí korelační analýzy byl zjištěn vztah mezi počty velkých podniků a počty obyvatel. V průběhu analyzovaného období nedocházelo k výraznějším výkyvům z hlediska počtu velkých podniků v krajích.