Detailed Information on Publication Record
2017
Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy
SKALIČKOVÁ, JolanaBasic information
Original name
Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy
Authors
SKALIČKOVÁ, Jolana
Edition
Proceedings of 9th annual international scientific conference COMPETITION, p. 706-714, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50701 Cultural and economic geography
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Moravian Business College Olomouc
ISBN
978-80-88064-31-2
Keywords (in Czech)
lokalizace;podnik;region;obyvatelstvo
Změněno: 30/4/2021 14:24, Ing. Michaela Nováková
Abstract
V originále
Lokalizace je proces volby místa pro konkrétní socioekonomické aktivity. Umístění ústředí podniku je ovlivňováno řadou lokalizačních faktorů na straně poptávky a nabídky. Tématem článku je lokalizace ústředí velkých podniků v České republice napříč regiony. Cílem článku je zhodnotit vývoj lokalizace velkých podniků na úrovni krajů ČR. Analýza je provedena za období 2000 - 2015. Na základě časové i věčné komparace byly zjištěny odlišnosti mezi kraji ve výši přepočteného počtu podniků, kde vyniká především oblast Středních Čech a dále vyšší koncentrace velkých podniků v tradičních průmyslových regionech. Pomocí korelační analýzy byl zjištěn vztah mezi počty velkých podniků a počty obyvatel. V průběhu analyzovaného období nedocházelo k výraznějším výkyvům z hlediska počtu velkých podniků v krajích.