D 2017

Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy

SKALIČKOVÁ, Jolana

Základní údaje

Originální název

Vývoj lokalizace velkých podniků v České republice z regionální perspektivy

Autoři

SKALIČKOVÁ, Jolana

Vydání

Proceedings of 9th annual international scientific conference COMPETITION, od s. 706-714, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50701 Cultural and economic geography

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Moravská vysoká škola Olomouc

ISBN

978-80-88064-31-2

Klíčová slova česky

lokalizace;podnik;region;obyvatelstvo
Změněno: 30. 4. 2021 14:24, Ing. Michaela Nováková

Anotace

V originále

Lokalizace je proces volby místa pro konkrétní socioekonomické aktivity. Umístění ústředí podniku je ovlivňováno řadou lokalizačních faktorů na straně poptávky a nabídky. Tématem článku je lokalizace ústředí velkých podniků v České republice napříč regiony. Cílem článku je zhodnotit vývoj lokalizace velkých podniků na úrovni krajů ČR. Analýza je provedena za období 2000 - 2015. Na základě časové i věčné komparace byly zjištěny odlišnosti mezi kraji ve výši přepočteného počtu podniků, kde vyniká především oblast Středních Čech a dále vyšší koncentrace velkých podniků v tradičních průmyslových regionech. Pomocí korelační analýzy byl zjištěn vztah mezi počty velkých podniků a počty obyvatel. V průběhu analyzovaného období nedocházelo k výraznějším výkyvům z hlediska počtu velkých podniků v krajích.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 07:58