Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{16984, author = {Chytilova, Ekaterina}, address = {Olomouc}, keywords = {logistics management;case studie;information flows;supplier-customer relationship;outsourcing;material handling;storage;quality management;facility management}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-7455-075-1}, publisher = {Moravian Business College Olomouc, o.p.s.}, title = {Logistický management: příklady úspěšné praxe}, year = {2018} }
TY - BOOK ID - 16984 AU - Chytilova, Ekaterina PY - 2018 TI - Logistický management: příklady úspěšné praxe PB - Moravian Business College Olomouc, o.p.s. CY - Olomouc SN - 9788074550751 KW - logistics management;case studie;information flows;supplier-customer relationship;outsourcing;material handling;storage;quality management;facility management N2 - Hlavním impulzem pro tvorbu této monografii byla snaha o přiblížení teoretických poznatků vědců a praktických zkušeností expertů v oblasti logistického managementu. Zvolená metodika práce odpovídá kvalitativnímu výzkumu. Vybrané příklady názorně ukazují fungování jednotlivých trendů logistického managementu v reální podnikové praxi. Teoretické poznatky jsou směřovány k definování aktuálních nástrojů zefektivnění jednotlivých procesů v rámci podnikové logistiky. V kapitole Řízení informačního toku jsou definování základní pojmy a aktuální stav poznání v této oblasti. Single case závěr primárního výzkumu se soustřeďuje na požadavky na moderní SW a důležité úlohy při planování jeho aplikaci v podniku. Kapitola Proces nákupu, hodnocení dodavatelů. Řízení vztahů s dodavateli uvádí různé typy dodavatelsko-odběratelských vztahů a jejích charakteristiku. Dále jsou shrnuty základní metody hodnocení dodavatelů a následně podrobněji je popsán tzv. expertní systém hodnocení. Uvedené příklady se směřuji k definování základů diferenciaci nákupní strategie a ilustraci fungování konkrétního expertního systému. Kapitola Logistický podnik a poskytování logistických služeb obsahuje poznatky ohledně rozdělení úrovní poskytování logistických služeb. Jsou zde uvedeny některé z oblastí, kterými se moderní logistické podniky zabývají. Případová studie je orientována na popis dobré praxe DHL Express, včetně popisu záměru a klíčových oblastí pro dosažení globální konkurenceschopnosti. Kapitola Manipulace a manipulační technika se zabývá moderními trendy v oblasti manipulací. Zde jsou taktéž definovány aktuální požadavky na pracovníky v této oblasti logistiky. Případová studie definuje důležité otázky z pohledu Toyota Material Handling CZ, které se automatické manipulaci týkají, také uvádějí její základní výhody a způsob fungování. Kapitola Skladování a layout definuje základní typy uspořádaní pracovišť v podniku, dále pak rozebírá aktuální trendy ve skladování. Příslušné případové studie představují mj. požadavky k plánování pro efektivní skladování, způsob fungování JIT skladu atd. Kapitola Řízení kvality a řízení vztahu se zákazníkem se zaměřuje na moderní pojetí CRM. jsou zde také představeny některé z moderních nástrojů řízení kvality a jejích základní pilíře. Případové studie se pak zaměřují na definování základů efektivního zákaznického servisu a popisu způsobů zajištění kvality na všech úrovních vnitropodnikových procesů. Kapitola Facility management definuje úlohu managementu podpůrných procesů v hodnotovém řetězci. Dále jsou zde stanoveny některé aktuální otázky energetického managementu v oblasti logistiky. Případová studie se pak zaměřuje na představení jednoho ze způsobů snížení požadavků na energií a zjednodušení provozu v rámci manipulačních procesů ve skladech. ER -
CHYTILOVA, Ekaterina. \textit{Logistický management: příklady úspěšné praxe}. Olomouc: Moravian Business College Olomouc, o.p.s., 2018, 154 pp. ISBN~978-80-7455-075-1.
|